onsdag den 4. maj 2011

Sommerferie, motorcykel eller symaskine?

Hvor går turen hen højskole eller hvad?

Liten stuga strax utanför Jönköping


Jeg elsker jo det lille røde hus i Sverige og her kunne jeg sidde i timevis, med en god bog, hækle lidt, sy lidt, gå en tur, og så bare nyde roen og stilheden........ manden siger det er hyggeligt et par dage men så bliver han rastløs og skal ud i samfundet, han siger tinitusen larmer og der skal være noget at "se" på....... hm ja og vi har prøvet og kørte videre efter 2 dage......


Han elsker ferie på motorcykel, det gør jeg sådan set også, men der er ikke plads til bagage, og her tænker jeg på tøj (læs sytøj) men hvad der er endnu være der er heller ikke plads til det der man ikke kan undvære og skal have med hjem, men det er skønt at transportere sig rundt på, duftene og vinden er bare vidunderlige.

Motorcykel ferie i USA

Men så kom jeg til at sige jeg godt kunne tænke mig at komme en uge på højskole engang måske i sommerferien.......... så skal jeg da love for han var kvik....... han ville køre på ferie på motorcykel.... ja ja ikke nok med det - så skulle jeg måske købe en anden motorcykel sagde manden ....hm hm... ja ja og det kunne han da.... jeg tror jeg vil købe en ny symaskine til kurset og tage med hi hi ........ jah hvorfor ikke .....
Se nu er vi ved at være inde på noget af det rigtige....... to nye maskiner ...... ja manden ved jo godt hvad han vil have.... men så er det jeg tænker ..... hvad skal det være for en symaskine, ja ja men det er ikke lige det jeg ved mest om, idag har jeg en industri overlock og en industri stikkesting med afklip og knæløft dem gav jeg 1500 kr for engang først i 80erne ja ja de syer stadig.... men jeg ville gerne have en med nogle sjove sømme og quiltesømme..  og hvad skal det være hvad siger I..... mandens maskine koster i omegnen af 60.000 kr........ men jeg ville nu gerne bruge langt færre penge på min maskine........... hvad syer du på?

7 kommentarer:

  1. Jeg syr på En Pfaff fra 90'erne. Den har 18-20 forskellige sømme,men jeg bruger ikke ret mange af dem.
    Derudover har jeg en Brother overlock, der er 6 år gammel.
    Min mand har en Yamaha fra 90'erne .....

    SvarSlet
  2. hej Else Marie

    hvilket dejligt indlæg ....
    håber i bliver enige om både sommerferie motorcykel og symaskine :)
    jeg syer på en bernina aurora 440 QE -en helt fantastisk maskine synes jeg ..overlockeren er også en bernnina :)
    kæmpe kram ♥

    SvarSlet
  3. Hej Elsemarie

    jeg syr på en Janome Memory Craft 4900, som jeg fik for ca.4 år siden, indtil da havde jeg en Pfaff, som har forsynet mine to børn og mig med tøj i over 30 år.
    Har været lige glad for begge maskiner.
    Har du besluttet dig for hvilken højskole du skal på, eller hvad du gerne vil beskæftige dig med i sommerferien - glæder mig til at høre nærmere.

    Knus fra Jo

    SvarSlet
  4. Det lyder spændende, minmaskine Bernina aurora 440 syntes jeg er en dejlig maskine. men der er jo nok mange meninger rundt om, så jeg tror du skal ud og prøve nogle forskellige

    SvarSlet
  5. Lyder spændende. Jeg har en Brother QC 1000 og en Bernina Aurora 430 med BSR (Bernina Sting Regulator) til. Overordnet syr jeg på min Brother og quilter/applikere på min Bernina.
    Jeg syntes, der er nogle vigtigt punkter at være opmærksom på ved køb af symaskine. Du får lige mine her: stoppe med nålen nede (vigtigt!!), størrelse på quiltebord (og følger det med), størrelse på hul under friarm, kan den tråde nålen, kan den klippe tråden, automatisk trykfodsløft og hvilke trykfødder følger med: 1/4 inch trykfod, applikation trykfod, stoppefod/quiltefod, overtransportør, lynlåsfod, usynlig lynlåsfod syntes jeg er gode at have.
    Glæder mig til at læse nærmere om dit køb. god fornøjelse!

    SvarSlet
  6. Søde Elsemarie. Det er jo lige det vi talte om.
    Mænd skal nok købe nye maskiner, men vi kvinder vi har jo og det behøver ikke udskiftes.

    Derfor er min symaskine fra 1990 - Ja, du læste rigtigt!!!
    Det er en Husqvarne 1090 - den har syet mit tøj i mange år og også tøj til børnene, jeg elsker min maskine og synes den er super god, men kan godt se at alle de nye ting - automatisk trykfodsløft, tråde nålen osv osv. har den ikke, men den har mange sømme og kan også lave lidt blomster og bokstaver.
    En overlocker har jeg også.

    Kram Marlene

    SvarSlet
  7. Kisser.
    Det med stingene har du ret i, men jeg ville gerne have nogle quiltesting.

    Marianne.
    Det gøre vi ;-)

    Bedstemors kram
    Ja hvis jeg skal på højskole bliver det nok i Bogense.

    Berit.
    Ja.

    Maria.
    Tak for de gode råd.

    Merette.
    Du har ret! Det er i bund og grund mig der holder igen med symaskinen

    SvarSlet