lørdag den 7. maj 2011

1 2 3 færdiiig........

Igår fik jeg kigget i "kassen" med UFOer og jeg fik hele 3 stk gjort færdig.......Yes det giver energi. Da det har lagt i lang tid fik det en tur i vaskemaskine, de 2 små tæpper skal bare have en tur af jernet, så er de klar til de 2 mindste af mine børnebørn, men puden... tjah jeg ved ikke rigtig? ... jeg vasker ikke mit stof og har sjældent gjort, så det måtte jo ske - en enkelt af de røde har smittet af og jeg ved ikke om det hjælper men jeg prøver at vaske den igen............ måske... med lidt eddike..... det plejer jeg at gøre når jeg vasker patchwork første bare ikke lige denne gang.... nå vi må se........nu vil jeg få lidt morgenmad..ja kl er næsten 3 om eftermiddagen men jeg har haft nattevagt....







 Puden er håndsyet, de røde knopper er der vat i, alt er quiltet i hånden, I kan måske ane de røde skygger.




Tæppet er skåret på fri hånd, derefter skåret rent, udelukkende maskin syning.




Samme princip som det forrige, rester fra et kravlegårds tæppe til et andet barnebarn.




God lørdag til jer derude.........

5 kommentarer:

  1. Godmorgen Elsemarie
    Super flotte ting.. Altid rart at få afsluttet noget. Så man få starte på noget nyt... :-)
    Nyd resten af dagen, inden du skal afsted igen..
    RikkeBo

    SvarSlet
  2. Dejligt med færdige ufo'er men øv at det røde smitter af. Prøv om du kan få fat på nogel Dr. Beckmanns "farveopsamlings-klude". Jeg kan ikke huske hvad de hedder, men pt bliver der reklameret for dem på tv. Reklamedamen putter hvidt og rødt i sammen vask - og begge dele holder farven. Det lyder for godt til at være sandt, men det virker faktisk! Hvis du ikke kan finde frem til sådanne vidunderklude, så send mig en mail, jeg har et lille lager af noget tilsvarende! God week-end.

    SvarSlet
  3. Smukke ting du har lavet - det er en dejlig følelse, når man får afsluttet de ufærdige projekter. Hvor er det ærgerligt med den røde farve, men det med kludene lyder som en god ide.

    SvarSlet
  4. Super flotte ting. Vild med din pude, den er vel nok flot.

    Kram Malene

    SvarSlet
  5. Det er da vildt hvad du når i øjeblikket :)
    skønt at se så smukke ting:)
    åh ja jeg er heller ikke go til at vaske inden brug og så må det jo gå galt en gang imellem
    kh♥

    SvarSlet