tirsdag den 4. maj 2010

"elevtæppe"

Jeg ved ikke hvordan I har det men mange af mine tæpper rummer en historie. Dette tæppe dukkede op i gemmerne med UFOer. Imens jeg var elev mødte jeg en dejlig kvinde som fornylig var begyndt at sy patchwork. Hun købte kun lige det stof hun ville bruge og sjældent købte hun noget impulsivt. En dag var jeg i genbrugsbutikken og købte det stof som er brugt som gitter. Hun sprugte hvad det skulle bruges til, som så tit når jeg købte en rest havde jeg ingen planer. Det var hun forundret over. Og som snakken gik foreslog jeg at hun skar en firkant af alle sine stoffer og til gengæld fik hun samme antal af mig. Jeg lovede tilgengæld at sy et tæppe af hendes stof og det fra genbrugsen.
Der var 49 stk som hun havde klippet. De var skæve og meget forskellige. Det tog lidt tid at parre de forskellige stykker.
Da jeg viste hende resultatet havde hun svært ved at genkende sine egne stoffer. Desværre fik jeg ikke taget et billede af hendes tæppe. Hun valgte det samme mønster. Resultatet blev rigtig godt og hun synes at hun havde fået en fantastisk læring.
Der er nu 12 år siden og jeg har ikke mødt hende siden!!
Posted by Picasa

1 kommentar:

  1. Wauw!

    Hvor er det fantastisk og hvor kan man få revurderet sine meninger og ideer, når man møder nye mennesker.
    Fedt!
    Og meget inspirerende.
    TAK!
    Ha' en dejlig dag
    Kristine

    SvarSlet