søndag den 3. oktober 2010

Lang søndag.

Tidlig oppe, min storetå har gjort ondt ved neglen, der kommet betændelse, så et tidligt morgenfodbad stod på planen.

Og så har jeg taget en beslutning, systuen skal tømmes for Alt, puha det bliver en ordentlig omgang.

Planen er at alt kommer i flyttekasser, og så bliver det opbevaret i laden. Et lang bord skal stilles op og så skal der sorteres.
Herefter skal der males og der skal et nyt gulv, (det med gulvet ved manden ikke endnu), jeg vil gerne have et trægulv som i resten af huset. Under alle omstændigheder kommer gulvtæppet af.

For at det ikke kun skal være oprydning vil jeg starte med at lave juleting, En ting hver dag, nu tænker I det går da bare slet ikke, men ved I hvad, jeg tror på det.

Nu kom manden med rundstykker, frisk rugbrød, og jeg fortæller lidt om min plan,  og ved I hvad så siger han vil du så ikke have trægulv på når rummet nu bliver helt tømt. Han er bare den bedste.

Min datter spurgte i går hvis hun kunne hjælpe så ville hun gerne. Ja det kan hun for stoffet skulle gerne sorteres og lægges i kasser.

Det er gråt og det regner, og stadig tusmørke. Men ved I hvad det betyder intet, jeg føler mig let og glad som på en solskinsdag.

Nu vil jeg tage nogle billeder af rodet, og så vil jeg gå igang. Imens hylder og skabe, og gulvet bliver tømt og puttet i kasser kan jeg tænke over dagens juleri.

Juleriet har nogle regler,
- materialet skal findes i huset
- projektet skal kunne klares indenfor 30 minutter
- der skal tages billeder under processen
- det skal lægges på bloggen

Tja !!!! Det betyder færre krimier men ved I hvad det er alligevel genudsendelser eller også bliver de genudsendt.
Såh ....... vi ses iaften.

ps. underlig fornemmelse bare det at tage beslutningen giver energi.

1 kommentar:

  1. For dælen da, hvor jeg genkender beskrivelsen fra dit forrige indlæg om dit værelse. Sådan har jeg det også ofte med mit værelse/værksted, som ellers er børnenes gamle værelse slået sammen til et. Jeg har simpelthen for mange ting - og det dræber energien. Dét er svaret - har i laaang tid undret mig - hvad ER det, der er galt? Jeg har alle ting jeg skal bruge, jeg er så priviligeret, at jeg har et stort værelse, jeg har tiden - så hvad sker der?

    Jeg kan ikke komme til!! Tak for svaret og inspirationen til hvad der skal løse det!!! Godt du ikke kun skrev det på et stykke papir :-)

    SvarSlet