søndag den 1. august 2010

Punktering.

Klokken er 21.00 og vi er landet på den anden side af Kristiansstad, på en lille campingplads som ligger lige ned en stor sø. Men men turen tog længere tid end vi havde troet, klokken lidt over fire er der en bil som blinker og kører ind foran os og starter katastrofeblinket min mand undre sig hvad sker der nu. En sød dame stiger ud af bilen og siger I er punkteret på campingvognen. Underligt for vi havde lige været inde på en rasteplads da var der ikke noget, men nu var den helt flad. Øv Øv...........f .........f.......!
Nå hvad gør man så, min mand finder et kort i sin pung, for han har nemlig tegnet tophjælp, ( egentlig mod sin vilje for nu har vi kørt campingvogn siden 1974 og aldrig haft brug for det, og hvorfor han tegnede forsikringen vides egentlig ikke), ringer op og får at vide der kommer hjælp indenfor en time, hm ja ja nu får vi se siger manden min, der gik knap en time, hjulet blev afmonteret - vi kører til den nærmeste dækcenter ( 30 km væk) dækcentret ordner hjulet, øh det var kun ventilen der var i stykker ( pris 5,85 kr) og 5oo kr fattigere og 2½ time senere kører vi videre. Manden min er lidt knotten han er nemlig selv mekaniker, men han synes dækmanden er god til sin forretning. Men måske er det mere tankevækkende hvad han sparede i autohjælp, men det tror jeg vi lige tier stille med. Billeder kommer imorgen, nu vil jeg have kaffe og et bad, og så en godnathistorie i min feriekrimi.