tirsdag den 21. december 2010

Tidlig juleferie!

Jeg har i flere måneder haft ondt i fødderne især den højre, igår var det så slemt at jeg gik til læge.
Dommen er senebetændelse i mine hælle.
Overbelastning, ja så tænker I, så tab dig !!!!! Men det er ikke vægten!!!!
Så der er ordineret aflastning i form af geleindlæg i skoene, piller og creme som skal tage betændelsen og ro og hvile til fødderne. Øv
Hvis det ikke hjælper så vil han lægge en blokade.
Uf jeg kan godt sige jer - det lyder ikke rart - så jeg må altså bare høre efter.............
.
Træls nu skal mine kollegaer løbe lidt hurtigere -  der er rigtig travlt med masser af papirarbejde - fordi vores arbejdsplads ændre status -  der forhandles med de kommuner vores beboere kommer fra - og det skal laves inden 1.januar - og nej det kunne ikke laves før nu - forhandlinger som udløser x-antal timer - som så udløser x-antal medarbejdere - spændende! Derfor har vores ledere arbejdet på højtryk den sidste måned. Og der ser godt ud, vi bliver ikke færre medarbejdere men sandsynligvis flere!!
Nå men altså det giver dårlig samvittithed ikke at bidrage - men bare side i sofaen - det er noget i mig der giver den dårlige samvittighed det ved jeg - men det ændre ikke meget på føllelsen.

Helddigvis er der handlet mad til juleaften og julen. Der mangles kun få småpakker og dem kan jeg handle lokalt eller manden kan klare det.

Og så kan jeg med god samvittighed surfe i Blogland for det har der d....... ikke være meget tid til den sidste måned.
Der kan strikkes, hækles, broderes, klistres, klippes, sy patchwork, høre lydbøger, se film, osv.
Ja jeg kan sagtens få tiden til at gå.
Og måske skulle jeg skrive nogle Jule/Nytårs- kort.
For jeg skal ikke trave rundt, for at gulvet skal vaskes, støv fjernes, tøj vaskes, småkager bages, vinduer pudses, nej  nej.
Spøg til side, jeg har nogle små håndarbejder jeg vil lave færdig, og så vil jeg trisse lidt rundt og gøre det rart og hyggeligt. Vores børn og børnebørn kommer her den 24 og vi er gode til at hygge os sammen, alle deltager så vi har det rart.

Den dejligste veninde, som tilfældigvis også er kollega, har lige ringet hun kommer imorgen og fordriver nogle timer sammen med mig, og jeg glæder mig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar